Koliko god ovo zvučalo zastrašujuće dok budete čitali, istina je, i upravo suprotno osjećajima koje ovaj naslov prouzrokuje, to je ustvari maskirani blagoslov za sve one koji su se bavili kvalitetnim SEO strategijama.
Dopustite nam da objasnimo. Moguće da su gotovi dani prošenja za linkovima sa raznih web stranica na netu. I hvala bogu na tome! Webmasteri i SEO stručnjaci koji su pratili takve SEO strategije će primijetiti da će većina linkova koje su gradili na taj način nestajati iz indexa pretraživanja svakih par mjeseci. Oni koji će htjeti kompenzirati nestanak istih, kreirajući nove linkove, samo će nastaviti isti začarani krug, te time neće stvoriti nikakvu novu vrijednost.
Da li vi (ili vaš SEO stručnjak) samo trošite novce i vrijeme na linkove koji će biti obrisani?
- Ako vaša SEO strategija nije usklađena sa novim varijablama linka kao što su: dosljednost, relevantnost, raznolikost, sudjelovanje, napredak i “starost” linkova, tada je vaš novac bačen u bunar jer ne stvara nikavu vrijednost koja će trajati.
- Ako vaša SEO strategija ne stvara “dosljednu vrijednost” za korisnike, tada je također vaš novac bačen u bunar
- Ako vaša SEO strategija ne stvara tu vrijednost - “vrlo vidljivo”, tada je također vaš novac bačen u bunar
Ako ste na iznad postavljena pitanja odgovorili sa DA, tada bi vi mogli biti jedan od onih 80 posto koji se počinju bojati jer su izabrali pogrešnu SEO strategiju.
Ako ste uključeni u bilo koju od strategija koje ćemo navesti dolje, tada samo uzaludno trošite svoj novac:
- Linkovi koje stvarate sa web stranica koje nisu relevantne za vašu vrstu posla - imaju nedostatak relevantnosti
- Linkovi koje stvarate nasumce u samo određenom periodu vremena - imaju nedostatak dosljednosti
- Linkovi koje stvarate zapanjujućom brzinom i onda se zaustavljate, te nakon nekog vremena opet počnete stvarati - imaju nedostatak napretka
- Linkovi koje stvarate na stranicama na koje se nikada ne vratite - imaju nedostatak sudjelovanja
- Linkovi koje stvarate po svim društvenim mrežama gdje ne dobijate lajkove (linkovi koji su dobili samo 1 glas su obično iskorijenjeni) - imaju nedostatak sudjelovanja
- Linkovi koje stvarate sa web stranica koje imaju malu vrijednost linka koju mogu prenijeti dalje - imaju nedostatak starosti
- Linkovi koje stvarate samo sa par web stranica - imaju nedostatak različitosti
- Linkovi koje stvarate bez jasne unaprijed određene tjedne/mjesečne strategije - imaju nedostatak pravile SEO strategije
- Linkovi koje stvarate kroz 6 mjeseci, nakon čega je stvaranje linkova zaustavljeno - imaju nedostatak dosljednosti
- Linkovi koje stvarate postavljajući jedan članak na 100 različitih stranica, ili jedan link na 100 različitih društvenih mreža - imaju nedostatak sudjelovanja
- Linkovi koje stvarate samo do naslovnice vaše web stranice
Zašto je sve tako?
Svakih par mjeseci internet tražilice ažuriraju svoje indekse, a slabi linkovi (koji nisu u skladu sa “Novim Varijablama Linka”) ili linkovi bez snage su obično bačeni u smeće. Isto se događa i sa linkovima na društvenim mrežama koji su bili posjećeni samo jednom.
Kako osigurati da je 100 posto vaših linkova stalnih!
Stvorite SEO strategiju koja će se fokusirati na stvaranje vrijednosti, te koja je u skladu sa “Novim Varijablama Linkova”
-
Dosljednost
Osigurajte da vam je SEO strategija dosljedna unutar određenog perioda vremena. Tjedna strategija povezivanja i promocije je jedan primjer toga. Svaki tjedan stvorite novi sadržaj (koji se fokusira na ključnu riječ koju ciljate) za vaš Blog. Povežite taj sadržaj svaki tjedan sa stranicama koje su važne za takav sadržaj. Promovirajte isti sadržaj na izabranim i relevantnim društvenim mrežama. Dobijte korisnike da glasaju za taj sadržaj čineći tu priču važnom. Sve ovo se treba događati dosljedno, svaki tjedan.
-
Relevantnost
Osigurajte da vaša SEO strategija cilja na relevantne web stranice, zajednice, blogove, itd. Bolje je imati par dobrih linkova sa relevantnih web stranica nego imati puno linkova sa irelevantnih web stranica. Relevantne stranice su vanjske stranice i zajednice koje su u prirodi slične/povezane sa vašim poslovanjem, proizvodima i uslugama.
-
Raznolikost
Osigurajte da vaša SEO strategija cilja raznolike dijelove web-a, korisnika i društvenih zajednica. Bolje je da imati podjednako raširene linkove po raznolikoj mješavini svih vrsta zajednica - stranica sa člancima, društvenim mrežama, blogovima, stvarno jednostavnim vijestima (RSS), PR stranicama, forumima, web direktorijima, stranicama sa video zapisima, i sl., nego većinu vaših linkova sa samo dvije ili tri od ovih zajednica.
-
Sudjelovanje
Osigurajte da je vaša SEO strategija fokusirana na iskreno sudjelovanje u zajednicama sa kojih kreirate linkove. Nemojte biti posjetioc samo jednom! Budite selektivni u stranicama koje izabirete i sudjelujte u njima kako biste stvorili snagu linkova. Uključite se u zajednice tako da sudjelujete dosljedno, te da dobijete druge da glasaju / lajkaju / komentiraju / ocjenjuju vaš sadržaj povećavajući time vašu razinu sudjelovanja. Snaga linka se prenosi na temelju sudjelovanja u izabranoj web stranici kroz određeno vrijeme tako što na njoj stvorite određeni sadržaj (sa linkom na svoju web stranicu), te ga nakon toga podijelite sa drugima na istoj web stranici. Sudjelovanje drugih u čitanju tog sadržaja ili dolaskom preko linka na vašu stranicu se prenosi snaga linka.
-
Napredak
Osigurajte da vaša SEO strategija stvara linkove tako da konstantno napreduje. Ovo znači da internet pretraživači više vole web stranice koje postepeno rastu kroz određeno vrijeme u smislu linkova koje pokazuju na njih, umjesto web stranica koje sporadično stvaraju linkove svakih par mjeseci. “Zdravi” graf stjecanja linkova pokazuje konstantni rast u broju kvalitete linkova svaki mjesec.
-
Starost linkova
Osigurajte da je vaša SEO strategija fokusirana na stvaranje linkova za koje znate da će biti trajni. Ovo znači da se SEO vrijednost dobrog linka ne prenosi odmah, već se prenosi kroz određeno vrijeme koje može imati raspon od dva do tri mjeseca. Tako da bilo koji linkovi koji su privremeni u svojoj prirodi (odnosi se na bilo koju pogrešnu strategiju navedenu u listi ranije) će biti iskorijenjena uskoro. Fokusirajte se na stvaranje linkova koji će biti stalni.
Zato se zapitajte malo (i vašeg SEO stručnjaka) u vezi strategije stvaranja linkova koje koristite, te osigurajte da su linkovi koje stvarate trajni i da je vaša SEO strategija usmjerena na uspjeh.