Suosnivač Google-a Larry Page se usmjerio na razvoj "savršene tražilice na internetu", algoritam koji bi razumio što točno mislite kada upišete traženi pojam u google tražilicu, a google tražilica će vam dati točne rezultate točno toga što ste tražili.
Algoritam koji je izašao prije ovoga zadnjega imao je više od 120 različitih čimbenika koji su utjecali na prirodni poredak Google-a. Zadnji algoritam je ažuriran kako bi kaznio web stranice koje koriste forume kako bi poboljšale svoj rang na google-ovoj ljestvici.
Otkriven Google-ov novi algoritam 2010/2011
Mnogi SEO Gurui su pokušali dati grubi prikaz onoga kako bi Google algoritam mogao izgledati. Na temelju višestrukog istraživanja ovo je kako bi formula u osnovi mogla izgledati.
Google-ov Rezultat = (Bodovi korištenja ključnih riječi * 0.3) + (Domena * 0.25) + (Page Rank bodovi * 0.25) + (Bodovi ulaznih linkova * 0.25) + (Korisnički podaci * 0.1) + (Bodovi kvalitete sadržaja * 0.1) + (Ručna pojačanja) - (Automatske i ručne kazne)
Ako se i dalje pitate kako najnoviji algoritam 2011 radi ili što točno SEO znači, na našoj stranici otkrit ćete sve tajne koje želite potpuno besplatno. Saznajte kako algoritam radi i najčešće faktore koji utječu na rangiranje vaše web stranice s ovim novo-otkrivenim informacijama.
Optimizacija za tražilice na internetu i faktori korištenja Ključnih Riječi
- Ključne riječi u tagu title
- Korištenje tagova kao što su h1, h2 i h3
- Stranice koje su pune sa važnim tekstualnim informacijama
- Ključne riječi u alt tagovima
- Ključne riječi u internim linkovima koje pokazuju na stranicu
- Ključne riječi u nazivu domene i/ili URL-u
- Poredak u kojem se pojavljuju ključne riječi
Jačina / Brzina Domene
- Jačina Domene
- Brzina Domene
- Lokalno/specifično ime domene
- Kvaliteta hostinga
Povijest registracije
- Kada je domena bila registrirana
- Jačina linkova koji pokazuju na domenu
- Susjedstvo domene bazirano na ulaznim i izlaznim linkovima
- Povijest korištenja i uzorak linkova prema domeni
- Ulazni linkovi i preporuke sa društvenih medija
- Bodovi ulaznih linkova
Starost i kvaliteta linkova
- Kvaliteta domena koje šalju linkove (ne plaćene)
- Linkovi sa autoritativnih stranica
- Kvaliteta stranica koje šalju linkove i značajnost
- Pridruženi tekst linkova
- Kvaliteta/težina linkova u bodovima (Page Rank ili varijacija)
- Priroda predmeta stranica sa kojih dolaze linkovi
- Korisnički podaci
Povijest "Klikovnog postotka" na određenu stranicu u rezultatima pretraživanja putem internet tražilica
- Vrijeme koje su korisnici proveli na stranici
- Zahtjevi pretraživanja za URL/domenu
- Povijest posjeta/korištenja URL/domene od strane korisnika
Bodovi kvalitete sadržaja
- Filter ponavljajućeg sadržaja
- Redosljed ključnih riječi u sadržaju
- Učestalost ažuriranja sadržaja
- Naglašenost i vidljivost ključnih riječi
- Upotrebljivost i W3C pravila
Negativne kazne (za svrhu SEO-a)
Ako koristite društvene medije čisto iz razloga pojačanja vašeg rangiranja, moguće je da Google kazni vašu stranicu. Google neće kazniti vašu stranicu ako koristite društvene mreže za normalne aktivnosti.
- Forumi
- Direktoriji
- Postavljanje tekstova i članaka
- Blogovi
- Previše razmjene linkova 1 na 1
- Plaćeni linkovi
- Otvorenost na postavljanje povratnih linkova
Google je već godinama uporno u potjeri za inovacijama, stalno ažuriraju svoj algoritam, te je odbio prihvatiti ograničenja postojećih modela.
Kao rezultat toga, Google-ov najnoviji razvoj bio je probitak PageRank™ tehnologije koja je promijenila način na koji su pretraživanja konstruirana danas. A ako postoji i jedna SEO tvrtka koja zna kako algoritam funkcionira i kako ga potaknuti za poboljšanje Vašeg ranga na Google internet tražilici, to smo MI!
Što je to novo u Google-ovom najnovijem algoritmu u 2010/2011?
Puno se priča u krugovima SEO svijeta o tome na što će se Google fokusirati u 2012. Matt Cutts, šef Google-ovog Webspam tima je spomenuo i dao savjete na mnogim forumima, Youtube-u, te njegovom vlastitom Blogu na što bi se trebali SEO profesionalci fokusirati. Kao dio "Caffeine" projekta, postalo je očigledno da će brzina učitavanja vaših web stranica igrati glavnu ulogu u algoritmu.
Kako biste postigli veću brzinu, vaša web stranica treba biti smještena na super brzom serveru, te će biti potrebno smanjiti ukupnu veličinu vaše web stranice. Ovo očito znači prebacivanje na brži hosting i boljeg davatelja internet usluga koji će povećati brzinu učitavanja vaših web stranica.
Ovo također znači manje sadržaja na stranici, te korištenje CSS-a (Cascading Style Sheets) i slika kako bi se web stranice učitavale brže. Stranica koja se učitava brzinom do 3 sekunde ili manje je vrlo dobro, međutim nekad će možda trebati biti postignuta brzina od 1 sekunde ili manje.
Da li ovo znači da Google u neku ruku tjera programere da pišu i stvaraju bolje web stranice koje će se učitavati brže, te autore sadržaja da se koncentriraju na kvalitetu tekstova umjesto na kvanitetu? A što se tiče ljudi koji se bave digitalnim marketingom, da li će oni trebati biti u isto vrijeme kreativni, ali će njihov rad trebati biti kratak, sladak i brzo učitavan? Da li to znači da korištenje flash animacija leti van kroz prozor? Što je sa smještanjem video zapisa na vašim web stranicama? Da li je to pametno? Ili je pametnije postaviti video na Youtube-u?
Sve ovo su pitanja, a odgovori koje tražite za sva ova pitanja su vjerovatno DA!
Ono što se može desiti je da Google da svoju naklonost nekim web stranicama, a opet na drugu stranu da kazni one druge. Vlasnici koji nastave puniti svoje web stranice sadržajem, mišljenjima korisnika, beskrajnim blogovima i člancima, video zapisima, linkovima i beskrajnim slikama će biti kažnjeni.
Dobre vijesti su da će stranice koje su čiste, fokusirane, kompatibilne i brze profitirati
Mnogi SEO profesionalci kažu da ovo nije pošteno za mala i srednja poduzeća koja si ne mogu priuštiti da zakupe web prostor na super brzim serverima i koji nemaju velike timove koji će restrukturirati njihove web stranice da se učitavaju brže. Pitanje je koliko brzo firme koje su prisutne na Internetu mogu reagirati na sve veće zahtjeve koji se postavljaju pred njih. Vjerojatniji je odgovor da ne mogu brzo reagirati i da će im trebati mjeseci prije nego što odluče što će napraviti. S druge strane, mala i srednja poduzeća će biti u boljoj poziciji za bržu reakciju zbog činjenice da mogu brže donijeti odluku čime će kompenzirati sve ostale faktore.
SEO marketinški stručnjaci također spominju zemlje koji imaju spori pristup internetu, kao što je Škotska i ostala ruralna područja u kojima nije moguće dobiti širokopojasni internet. Da li će onda te stranice biti kažnjene? Vjerojatno ne, pošto roboti Google-a mjere brzinu, a ne brzinu pri kojoj se stranice na osobnim računalima korisnika učitavaju u tim područjima. Google na neki način "primoravajući" programere da povećaju ukupnu brzinu svojih web stranica, omogućavaju da ta područja bez širokopojasnog internet pristupa imaju dugoročnu prednost. Mobilni telefoni sa mogućnošću pristupa internetu kao što su iPhone i Nexus moći će učitati više internet stranica, naročito onih koje su "tanke" sadržajem i brže se učitavaju.
Google algoritam - Zaključak
- Smjestite Vašu web stranicu na vrlo brzom davatelju usluga interneta
- Što više koristite CSS
- Napišite kvalitetan sadržaj, ali nemojte prenatrpati stranicu - kvaliteta ne kvantiteta
- Pretvorite stranicu u Flash-u u HTML stranicu
- Kada god je moguće izbacite Flash animacije
- Slike na stranici neka budu što manje, a da ne izgubite na kvaliteti
- Provjerite vašu web stranicu na različitim pretraživačima i mobilnim uređajima
- Neka Vaša stranica bude prilagođena Google-u
- Zatražite pomoć od osoba koja su upićena u SEO E-marketing
Brže stranice znače da Google mogu ići u korak sa porastom bez da je potrebno kupovati i instalirati nove servere. Mnogi od vas su se pitali, koliko servera ima Google? Ovo je dobro čuvana tajna, ali ako upotrijebite matematiku možete izračunati da broj servera može biti oko 700,000 i da taj broj stalno raste. Ovi serveri raspoređeni su u 100 centara podataka po cijelom svijetu što Google čini najvećim IT proizvođačem CO2 na Zemlji.
Posao Google-a je da nam pruži usluge koje su na vrhu kvalitete i koje će poduprijeti rast, ali i istovremeno će biti profitabilne, a da istovremeno smanje emisiju CO2.
Upravo zbog toga je i ovaj novi algoritam uključen. Možda je glavni razlog zbog kojega se Google usmjerava na brzinu činjenica, da zapravo nastoje smanjiti svoj ugljikov otisak, a mi (SEO i vlasnici web stranica) im moramo u tome pomoći.